میهن  م ن و ت و

میهن م ن و ت و

درخت توتی بودم در بیابان چرا آبم ندادی آسیابان
میهن  م ن و ت و

میهن م ن و ت و

درخت توتی بودم در بیابان چرا آبم ندادی آسیابان

ذهن اشفته ی من...

بنام همه ی یکتایی ها...آن یکتایی هایی که بی وجودشان زندگانی نابود...یا نابودگر است...

. بیشترین فکری که در بیشتر لحظات عمرم...که در حال گذر است...از ذهنم میگذر د و منرا در طول شبانه روز مشغول میکند و ذهنم را داغ میکند و بی نتیجه میخابد و در جستجوی بی انتها نگه میدارد و منرا به دنبال خود میکشاند...این است که..  ..  .. انسان چیست... یا واضح تر اینکه انسان کامل چیست...و چگونه میشود به کاملیت و تمامیت رسید...  حس چیست زاده ی روح است یا لامسه ی جسم!؟...   اصلا چرا انسان  ...  باید انسان باشد...!؟

من میخاهم به آن نتیجه از زمان بررسم....که علی (ع) چگونه یک انسان کامل حتی در این دوره از زمان...بعد از قرن ها است...

انسان کامل,, برای اولین بار در دنیای اسلامی به نمایش گذاشته شده و راجع به ان گفنگوها شده و انقلاب ها و دشمنی ها صورت گرفته... براستی چرا اسلام اصرار بر این دارد که انسان به کاملیت برسد!؟ نتیجه چیست!؟

. و نیز خودم  قانع به انچه که  هستم از نظر عقلانی نیستم...و خاهان تمامیت هستم... و عجول برای بدست اوردنش و لذت بردن از علم ام...

.


نظرات 2 + ارسال نظر
sara دوشنبه 26 مرداد 1394 ساعت 21:19

عزیزجان ... اینایی که گفتی حرفایی هست که توسط مسلمون ها مدام تکرار میشه!.....
در این که علی انسان بزرگی بوده حرفی نیست ... اما اینکه فاقد هر نوع بدی بوده و هیچ عیب و ایرادی نداشته ... حرفیه که پیروانش میزنن ... شما اگر می خواهی تحقیق کنی باید حرف مخالفان با علی رو هم بشنوی ...
در ضمن ... در مورد انسان های بزرگ باقی ادیان و مکاتب هم باید تحقیق کنی ... حرفای پیروان مسیح و بودا و موسی و .... وغیره را هم بشنوی یا بخونی ... و بعد خودت مقایسه کنی که..... برتری ای وجود داره یا نه.....

ممنونم
حتما به توصیه ی شما عمل میکنم....و نتیجه اش را ریزه ریزه مینویسم

sara شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 23:23

سلام...

در مورد صحت این جمله تردید دارم :

؛انسان کامل,, برای اولین بار در دنیای اسلامی به نمایش گذاشته شده؛؛

چطور میتونی اثباتش کنی !!؟


سلاااااام دورت بگردم الهی...
ممنونم که بیادمن هستی و اینجا میآیی...تشکر
.
خب...حق با توعه , من دانشمند نیستم , و نوشته هام حالت تحقیقی داره...
اما اینکه نوشتم...انسان کامل در دنیای اسلامی به نمایش گذاشته شده... این یک امر ثابت شده هست... کسی که همه ی ارزشهای انسانی را دارد و از آن ارزشها و قدرتهایی که داشت , همیشه تعادل,,,,یا بهتر بگم عدالت رو حفظ میکرد...و دردش...درد ع...جامعه اش بود...درد دین داشت...درد ایمان...در خدا...همهی این دردها را همراه...همهی ارزشها دارد
و تنها اسلام هست که بیان میکند, انسان ... باید به کمال و تمام برسد... و نمونه ای از این انسان را... در دنیا قرار داد برای... انسان های دیگر...و اون کسی نیست...جز علی (ع)
.
هیچ کجای این دنیا کسی نیست که همهی ارزشهای انسانی را با هم داشته باشد...و درد ...درد...به معنای واقعی را بفهمد...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد